Start het nieuwe schooljaar zonder stress!
Opfrissing Frans voor leerlingen uit het secundair onderwijs
Waren de resultaten maar nipt en is een opfrissing nodig? Dan is een intensieve voormiddag Frans de oplossing!
Vele leerkrachten verwachten dat zaken zoals de passé composé, de COI en COD, bepaalde woordenschat, grammaticale structuren, enz. gekend zijn... ook na de grote vakantie.
Vele leerlingen slagen voor Frans met hakken over de sloot, en beheersen de basisstructuren onvoldoende om bovenop nieuwe leerstof in te studeren. Dit maakt vaak het parcours op school heel lastig, vermoeiden en demotiverend.
Hiervoor heeft Het Studentje een intensieve opfrissingscursus opgebouwd voor leerlingen uit de eerste en tweede graad (aparte groepen). In een sessie van 2:30u herhalen we basiswoordenschat, werkwoorden en werkwoordstijden en grammaticale structuren. We werken met alle vaardigheden: luistervaardigheid, schrijfvaardigheid, spreekvaardigheid en leesvaardigheid.
De lessen worden opgesteld zodat er voldoende afwisseling is tussen de verschillende opdrachten. Er wordt een pauze voorzien van 10 minuten na 1u15 les.
zaterdag 24 augustus
eerste graad
zondag 26 augustus
tweede graad
€75
13 - 15:30u
Brusselsesteenweg 454 9050 Gent
€75
13 - 15:30u
Brusselsesteenweg 454 9050 Gent
Wat leren we?
-
ik herken adjectieven en kan ze verbuigen
-
ik vervoeg correct regelmatige en onregelmatige werkwoorden in de tegenwoordige tijd
-
ik gebruik correct de lidwoorden
-
ik kan ontkenning gebruiken in zinnen
-
ik pas de correcte voorzetsels toe
-
ik ken de indicatif présent, de futur proche en de passé composé
-
ik herken de bezittelijke voornaamwoorden
-
ik ken/kan de getallen, het uur en adres verstaan en zelf zeggen
-
ik maak gebruik van transparante woorden
Wat leren we?
-
ik kan vertellen over mijn vakantie en plannen in de toekomst
-
ik vervoeg correct regelmatige en onregelmatige werkwoorden
-
ik ken de vorming van de passé composé, imparfait, indicatif présent, futur proche en futur simple.
-
ik ken de leerstof over de COD en COI, 'y' en 'en'
-
ik kan een mening geven